BELI & MENANG WANG TUNAI RM1000 !!!

Dengan belian minima 9 pek pad herba avail (fc bio sanitary pad) anda akan menerima 1 Pencuci Muka Organik bersaiz 50 ml bernilai RM35 serta 3 tiket cabutan bertuah WANG TUNAI RM1000 !!!

WHATSAPP/SMS : Rina (0197583883) untuk info dan pertanyaan.



Apa Penyebab Kanser Payudara?

As-salam..

1 daripada 20 wanita di Malaysia berisiko menghidap kanser payudara, itu bererti meliputi sebanyak 700 ribu wanita! Kanser ini adalah yang paling kerap menyerang wanita juga merupakan pembunuh nombor satu wanita.


Bila baca fakta tentang kanser payudara, takutnyalah kan. Berdoa hari-hari lepas solat agar dijauhkan dari penyakit berbahaya macam kanser payudara ni. Janganlah kita termasuk dalam statistik 700 ribu orang tadi. Tapi sekadar berdoa saja tak cukup, kita kenalah berusaha untuk mencegahnya. Mencegah lebih baik dari merawat, klise tapi betul la tu.


Jangan biarkan kanser merosakkan lambang kewanitaan kita. Dah tak rupa breast dah ni. Sedihnya la kan :(.

Selalu dekat media cetak atau eletronik suruh kita lakukan pemeriksaan sendiri untuk mencegah kanser payudara. Dan cepat-cepat jumpa doktor andaikata terjumpa ketulan pelik dekat payudara. Bagi wanita yang dah berusia 50 tahun ke atas kena lakukan mammography.


Namun demikian, banyak lagi faktor lain yang kita kena ambil kira sebagai langkah pencegahan. Nak cegah kenalah tahu punca-puncanya. Jadi, beberapa hari ni saya cuba google apa sebenarnya penyebab kanser payudara ini.


Punca-punca

1. Hormon tak seimbang

Macam yang kita semua tau, kanser terjadi apabila sel-sel normal bertukar struktur. Dalam kes kanser payudara pertumbuhan sel yang tidak normal itu berlaku di payudara. Hormon estrogen bertanggungjawab dalam pertumbuhan dan pembentukan sel-sel payudara. Sel-sel abnormal terbentuk apabila berlaku ketidakseimbangan hormon. Hormon tak seimbang disebabkan oleh banyak faktor, mungkin sebab stress ataupun tuala wanita (yang diperbuat daripada recycle paper)? Kenapa saya berpendapat tuala wanita mungkin punca kanser payudara? Boleh baca semula entri lama saya di >>SINI.

Memang tiada kajian menyeluruh pernah dibuat tapi pada saya takkan nak tunggu sampai ada bukti kukuh baru kita nak betindak ye tak. Lagipun kita ada pilihan lain, boleh guna tuala wanita kain (pastikan kapas) ataupun guna FC Bio Sanitary Pad yang memang diperbuat daripada kapas.


Miss V adalah mahkota wanita. Berikan ia yang terbaik, bukan sekadar letakkan kertas/sampah. Wanita sering mencari produk terbaik untuk wajah dan rambutnya, tapi bagaimana dengan miss V? Sedangkan bahagian 'itu' kalau dah rosak tiada gantinya. Muka dengan rambut boleh lagi pegi repair dekat saloon betul tak? :)

Untuk harga FC Bio (harga seketul-seketul dan juga harga pakej kalau nak murah) boleh cek >>SINI.


2. Pemakanan


Makanan sedap tapi tak menyihatkan. Boleh makan tapi seimbangkan dengan makanan yang sihat :).


90% penyakit berpunca dari perut dan usus yang tidak sihat, termasuklah kanser payudara. Seperti yang pakar-pakar kesihatan selalu sebut, amalkan pemakanan seimbang. Lebihkan sayur, buah dan serat kerana sayur dan buah memberikan vitamin yang mengekalkan kesihatan badan manakala serat pula berfungsi membersihkan usus kita dari sisa najis yang mengeluarkan toksik.

Corak pemakanan manusia moden hari ini kurang pengambilan sayur, buah dan serat yang mengakibatkan masalah paling biasa iaitu SEMBELIT, biasa tapi jangan pandang remeh kerana dari sembelitlah timbul penyakit lain yang lebih berbahaya contohnya, kanser payudara.

Untuk anda yang ada masalah sembelit ini, saya syorkan ambil supplemen fiber, GREEN FIT. Produk ini antara yang mendapat sambutan hangat di blog saya. Banyak testimoni positif yang saya dapat dari customer.


RM75/kotak (15 sachet)
Nak murah boleh tengok >>SINI


3. Tidak menyusukan anak

Bahagian payudara yang paling kerap diserang kanser ialah lobus (yang menghasilkan susu) dan duktus (menghantar susu ke puting). Dalam Al-Quran, surah Al-Baqarah ayat 233 bermaksud : "Para ibu hendaklah menyusukan anak-anaknya selama dua tahun penuh, iaitu bagi yang ingin menyempurnakan penyusuan."

Jadi, para ibu janganlah rasa susah atau malas nak menyusukan bayi kelak kita juga yang dapat bahananya. Kalau risau payudara jadi kendur akibat penyusuan, jangan risau Woman Lobata boleh bantu tegangkan semula. Info pasal produk lobata ni boleh klik >>SINI. Hehe..macam-macam produk Avail ni kan sebab tu saya suka.


4. Daya imuniti badan yang lemah

Kata pakar kanser, dalam tubuh manusia memang ada sel-sel kanser yang tumbuh setiap hari. Tapi sel-sel ini dapat dihapuskan oleh sistem pertahanan (sistem imun) badan kita. Sama macam berperang, nak lawan musuh, benteng kena kuat.

Cabarannya, ialah macam mana nak kuatkan benteng iaitu sistem pertahanan badan kita? Banyak faktor yang menyumbang kepada lemahnya sistem pertahanan seperti : pendedahan kepada pencemaran alam, makan makanan yang banyak bahan kimia, merokok dan juga serangan virus serta bakteria. 

RM78/botol (10 ml)
Nak murah beli 3 botol, harga jadi RM180 sahaja (diskaun RM54)


Saya suka nak syokan kepada anda semua, amalkan Avail Propolis setiap hari sebagai supplemen menguatkan sistem imun badan kita. Bukan sahaja untuk halang kanser payudara tapi untuk penyakit-penyakit lain juga. 

Propolis digunakan oleh lebah untuk melindungi sarangnya. Pada tahun 1968, pakar sains Perancis Profesor Remy Chavin membuktikan bahawa bakteria dan virus tidak boleh hidup dalam sarang lebah. Di antara bahan penting yang ada dalam propolis ialah flavonoid. Propolis sangat tinggi kandungan flavonoidnya (juga dikenali sebagai vitamin P) menyamai yang dihasilkan oleh 500 buahan sitrus.


Kenapa flavonoid adalah zat penting untuk tubuh?

  • Merupakan antioksidan yang kuat, melebihi vitamin C dan E.
  • Berupaya membunuh sel kanser dan menghalang pembentukan tumor
Pada tahun 1991, Profesor Tetsuyo Matsuno dari Persatuan Kanser Jepun mendapati propolis mengandungi agen anti-kanser yang boleh mencegah pertumbuhan dan membunuh sel kanser tanpa kesan sampingan yang buruk. 
  • Antibiotik semulajadi : anti-bakteria, anti-virus dan anti-kulat. 

Kelebihan antibiotik semulajadi (Propolis) berbanding antibiotik biasa (buatan) 

  • Antibiotik buatan hanya boleh membunuh bakteria tapi tak boleh bunuh virus dan kulat. 
  • Lain penyakit lain antibiotik (buatan) kita kena makan
  • Sekiranya tersalah aturan pengambilan antibiotik (buatan), bakteria mengalami kerintangan iaitu menjadi lebih kuat dan membiak dengan lebih banyak menyebabkan kita memerlukan antibiotik yang lebih kuat lagi
#Tapi kalau sakit anda teruk doktor suruh makan antibiotik makanlah tau. Jangan pula sebab saya tulis macam ni anda nak buang pulak antibiotik tu hehe. Maksud saya kat sini, yang semulajadi tu lebih baik dari yang buatan :)).

Selain itu, propolis juga mengandungi:

  • 15 jenis terpenes
  • > 20 jenis asid organik
  • > 8 jenis enzim
  • > 10 jenis kumpulan ester dan aldehid
  • > 18 jenis asid amino 
  • > 20 jenis zat galian
  • > pelbagai jenis vitamin (A, B kompleks, C, D dan E)
  • polisakarida dan lain-lain

Kiranya dalam propolis ni cukup semua khasiat yang kita perlukan untuk menguatkan daya imuniti badan dan juga memperbaiki sel-sel tubuh kita yang rosak. Tak perlu dah nak beli vitamin dalam botol lain-lain. Setiap hari guna 5 titis (titiskan dalam air/bawah lidah) dah cukup dah.

Dan yang paling perempuan suka dengar (termasuk saya) propolis boleh buat awet muda :P. Okla tu kan sihat dapat awet muda pun dapat dalam satu botol propolis. Tak payah dah nak susah-susah telan macam-macam pil.

#Saya amalkan makanan organik, i-food juga selain propolis. Untuk dapatkan kesihatan badan yang optima pertamanya mesti cleansing lepas tu protect. I-food atau Green Fit untuk cleansing, propolis untuk protect.

RM190/kotak (20 sachet)
Nak murah boleh tapi kena beli lebih dari sekotak (atau beli campur-campur dengan produk lain ke)



Untuk order/pertanyaan, hubungi saya:
sms/call : 019-7583883 atau
PM : Rina Avail atau
emel : inspirasihatcantik@gmail.com


Salam Ceria Cemerlang,

0 comments:

Popular Infomation

 

Copyright © ! Inspirasi Sihat&Cantik !. Designed by Whitey Mommy