BELI & MENANG WANG TUNAI RM1000 !!!

Dengan belian minima 9 pek pad herba avail (fc bio sanitary pad) anda akan menerima 1 Pencuci Muka Organik bersaiz 50 ml bernilai RM35 serta 3 tiket cabutan bertuah WANG TUNAI RM1000 !!!

WHATSAPP/SMS : Rina (0197583883) untuk info dan pertanyaan.



Sup Uri Untuk Awet Muda?


As-salam ^_^.


Sup uri? Uri yang dimaksudkan ialah uri bayi. Rasa loya sekarang?




Dikenali sebagai placentophagy, amalan memakan uri secara relatif adalah biasa di China kerana ia dipercayai mempunyai kelebihan anti-penuaan dan telah diamalkan sejak 2000 tahun yang lalu. Maharaja pertama untuk China Bersatu, Qin Shihuang dipercayai mengajar tentang khasiat yang ada pada uri kira-kira 2200 tahun dahulu. Ketika dinasti terakhir Chin, Maharani Cixi dilaporkan memakan uri sebagai amalan awet muda. Sebuah manuskrip perubatan klasik dari Dinasti Ming (1368 - 1644) menyatakan uri - yang menjadi organ utama kepada janin hidup - 'sangat berkhasiat' dan jika diambil untuk tempoh lama usia seseorang boleh dipanjangkan.


sumber : Harian Metro, 26 Jun 2012.


Ini dah kira macam makanan eksotik lah kot. Tak boleh saya membanyangkannya. Dah kembang semangkuk dah tekak ni.


Tapi saya bukan nak cerita pasal makanan eksotik hari ni, cuma saya terfikir kenapa uri? Jom bincangkan. Heheh dah macam nak jawab soalan esei SPM pulak.


Sebabnya, dalam uri atau plasenta bayi terdapat sel stem iaitu sel induk yang akan membentuk tisu dan seterusnya organ dalam tubuh manusia. Malah sekarang dah pun diwujudkan sebuah bank sel stem untuk simpan sel stem bayi ini untuk tujuan perubatan. Sekiranya pada masa hadapan bayi itu atau ahli keluarganya jatuh sakit, sel stem tersebut boleh digunakan untuk merawat.


Sekarang kita faham lah kan kenapa mereka tergamak nak makan uri. Tapi kita takkanlah nak makan uri pulak kan. Walaupun begitu, ada supplemen yang dibuat dari uri (plasenta) iaitu menggunakan uri dari kambing. Saya tak pernah cuba sebab macam tak tergamak nak telan.


Konsep sel stem adalah penemuan yang terkini dalam dunia kecantikan. Tapi dengan menggunakan sel stem dari buah epal. Bukan sembarangan epal tapi epal Swiss (utwiller sp├Ątlauber). Lagipun epal lebih sinonim untuk kecantikan dan kesihatan. Epal swiss ini berbeza dari epal jenis lain sebab ianya unik, walaupun telah dipetik tetap segar untuk berbulan lamanya dan kalau pokoknya mati pun buahnya tetap tak gugur dari pokok. Disebabkan magiknya (wah magiklah sangatkan hihi), sebuah syarikat Switzerland (Mibelle Biochemistry) telah pun mempatenkan bahan stem sel tersebut, yang dinamakan PhytoCellTec™ Malus Domestica.


Kajian mendapati sel stem epal dapat mengaktifkan semula sel stem kulit manusia supaya kembali menghasilkan kolagen dan elastin seperti usia remaja. Kena tahu yang bermula usia 25 tahun, badan kita dah hilang keupayaan nak hasilkan kolagen lagi. Sebab tu kalau kita tengok banyak produk kecantikan yang berasaskan kolagen di pasaran sekarang. Tapi kena ingat juga kolagen ini cuma merawat kulit di permukaannya sahaja. Berbeza dengan sel stem, ia merawat dari lapisan paling dalam. Ia akan merawat dan memulihkan kulit secara semulajadi, mengelakkan penuaan pramatang, menghilangkan kedutan dan garis halus serta mengelakkan kulit kendur.


Saya dah cuba LIV-ZELL masuk kotak ketiga. Memang rasa lah perbezaanya. Macam yang saya cerita dulu, garis-garis halus dekat hujung mata dah makin hilang. Dulu saya tak pernah perasan saya ada garis-garis kat situ. Ada satu hari tulah belek-belek cermin, baru perasan eh aku dah nak tua rupanya. Saya tak kisah pun nak tua tapi orang kata biar tua dari segi kematangan pemikiran bukan pada wajah. Ececeh. Skema pulak tulis macam ni. Eh awak semua saya asyik sebut tua saya belumlah tua sangat tau. Baru 33 tahun ^_^.  Hehe. Motif nak bagitahu?


Selain tu, saya rasa kulit muka saya makin tegang. Mula-mula tu rasa macam kering sikit tapi itu normal sebab metabolisme kulit. Kena minum air masak banyak-banyak. Saya perasan jugak LIV-ZELL ini melancarkan period. Kawan saya yang ambil LIV-ZELL pun dia pun cakap benda yang sama. Kiranya baguslah.


Sebenarnya LIV-ZELL ni khasiat dia bukan untuk kulit saja tau. Untuk rambut dengan kuku jugak. Siapa-siapa yang rambutnya kurang tu atau ada masalah kuku rapuh cubalah LIV-ZELL. Macam mana nak order, sila tengok sidebar (How To Buy) ^_^.



RM200/kotak (15 sachet)


Promosi sempena hari raya RM168 sahaja !! 



Untuk order/pertanyaan, hubungi saya:
sms/call : 019-7583883 atau
PM : Rina Avail atau
emel : inspirasihatcantik@gmail.com



Salam Ceria Cemerlang,

2 comments:

MulutPayau

sup uri....?????? Eeeeeee teruknya..!!!!!tekak akak pun kembang smngkuk jugak bila baca ntry ni.....

Popular Infomation

 

Copyright © ! Inspirasi Sihat&Cantik !. Designed by Whitey Mommy