BELI & MENANG WANG TUNAI RM1000 !!!

Dengan belian minima 9 pek pad herba avail (fc bio sanitary pad) anda akan menerima 1 Pencuci Muka Organik bersaiz 50 ml bernilai RM35 serta 3 tiket cabutan bertuah WANG TUNAI RM1000 !!!

WHATSAPP/SMS : Rina (0197583883) untuk info dan pertanyaan.



Cara Memilih Tuala Wanita



As-salam ^_^.

Ramai gadis dan wanita tidak begitu mementingkan kualiti dalam pemilihan tuala wanita. Yang penting kuantiti dan harga iaitu mesti murah dan dapat banyak. Sebabnya tuala wanita tu pada kita cuma untuk tampung darah kotor lepas tu buang. Tapi kita selalu lupa, tuala wanita tu nak letak di mana. Nak letak dekat bahagian paling berharga. Kalau 'mahkota' yang satu itu dah rosak memang tiada penggantinya. Sebab tu penting sangat beri yang terbaik kepada mahkota kita.


Tuala wanita boleh dikira sebagai teman baik atau penyelamat kepada wanita bermula dari usia akil baligh hinggalah sampai waktu menopaus. Seorang wanita secara purata menggunakan 15 000 keping tuala wanita selama 30 - 40 tahun. Banyak tu kan. Memilih tuala wanita yang tidak berkualiti (menggunakan kertas recycle) sebenarnya boleh mengundang padah dalam jangka masa panjang.


Pertamanya, cuba anda koyakkan sekeping tuala wanita yang ada dalam simpanan anda sekarang. Jangan koyak yang tengah pakai pulak ye hihi. Anda boleh lihat banyak debu halus berterbangan. Debu-debu ini adalah daripada kertas recycle yang telah dihancurkan. Bayangkan debu-debu ini masuk ke dalam vagin. Jangan tak tahu, bendasing yang melekat di celah-celah vagina boleh menyebabkan jangkitan bakteria dan mengundang masalah seperti keputihan dan lain-lain masalah wanita yang lebih serius.


Kedua, tuala wanita yang diperbuat daripada kertas recycle telah melalui proses pemutihan yang melibatkan penggunaan bahan kimia (peluntur) yang boleh menjejaskan kesihatan wanita dalam jangka masa panjang. Kesan paling mudah boleh kita lihat tentang peluntur ini ialah celah kangkang yang menjadi hitam. Boleh baca >>SINI tentang kesan penggunaan tuala wanita daripada kertas recycle.


3 faktor penting yang perlu dipertimbangkan ketika memilih tuala wanita iaitu:

1. Lapisan atas 

Sebaik-baiknya adalah daripada material KAPAS kerana kapas adalah bahan penyerap yang baik bagi mengekalkan kawasan 'mahkota' dalam keadaan kering semasa haid. Penggunaan bahan selain kapas boleh mengakibatkan kelembapan yang seterusnya mengundang pembiakan bakteria. FC Bio Sanitary pad adalah contoh tuala wanita yang diperbuat daripada kapas.


Diriwayatkan daripada Aisyah r.a katanya: Seorang perempuan bertanya kepada Nabi s.aw: Bagaimanakah cara orang perempuan mandi dari haidnya? Perawi Hadis berkata: Kemudian Aisyah menyebutkan bahawa baginda mengajarkan cara mandi kepada perempuan tersebut. Di antara sabda baginda: Kemudian kamu ambil kapas yang disapu misk iaitu bauan kasturi, lalu kamu bersucilah dengannya. Perempuan itu berkata: Bagaimana cara bersuci dengannya? Baginda bersabda: Maha Suci Allah! Kamu bersucilah dengannya dan baginda pun bersembunyi. Sufian bin Uyainah memberi isyarat kepada kami dengan meletakkan tangan pada wajahnya. Perawi Hadis melanjutkan ceritanya: Aisyah berkata: Aku menarik perempuan itu kerana aku sudah tahu apa yang dikehendaki oleh Nabi s.a.w. Lalu aku berkata kepada perempuan tersebut: Sapulah tempat keluar darah haidmu dengan kapas itu.


2. Lapisan tengah (lapisan penyerap)

Perlu mempunyai kuasa serapan yang efektif; hindarkan bahan penyerap yang diperbuat daripada kertas recycle. Tadi saya dah cerita tentang kesan buruk penggunaan kertas recycle untuk tuala wanita kan.


FC Bio Sanitary Pad menggunakan bahan penyerap daripada jel yang mengandungi herba yang boleh mencegah pembiakan bakteria serta merawat masalah seperti keputihan. Sesetengah tuala wanita biasa ditambah dengan wangi-wangian. Sebenarnya bahan ini menjejaskan kesihatan wanita.


3. Lapisan bawah

Seharusnya lapisan yang telus udara bagi mengelakkan bakteria membiak di kawasan genital kita. Hindarkan tuala wanita yang tebal kerana boleh menyebabkan perpeluhan.


FC Bio Sanitary Pad memenuhi 3 ciri yang baik : kapas + bahan penyerap bukan daripada kertas recycle + telus udara. Bonus : ada herba yang boleh mencegah dan merawat. Dari pendapat peribadi saya, sejak dah menggunakan tuala wanita berherba ni saya rasa lebih selesa dan masalah senggugut pun dah takde lagi :D. Jom sama-sama menyayangi 'mahkota' kita.



Keratan rentas FC Bio Sanitary Pad




Salam Ceria Cemerlang,





0 comments:

Popular Infomation

 

Copyright © ! Inspirasi Sihat&Cantik !. Designed by Whitey Mommy